Bár a kaliforniai szabályozás sok, a GDPR-ból is ismerősnek tűnő elemet tartalmaz, a GDPR-nak való megfelelés önmagában nem elégséges, így azon vállalkozásoknak, amelyek Kaliforniában (is) akarnak tevékenykedni, külön figyelembe kell venniük az ottani szabályozást. 

Mi a helyzet a chatbotokkal? 

Egy friss, 2019. július 1-től alkalmazandó szabályozás jelent meg, szintén Kaliforniában, amely az emberi beavatkozás nélküli chatbotok alkalmazására nézve határoz meg szabályokat. 

A szabályozás célja, hogy a chatbot alkalmazása esetén a másik fél megfelelő és világos tájékoztatást kapjon arról, hogy kivel vagy mivel áll szemben. Enélkül az ilyen eszköz alkalmazása jogellenesnek minősül. 

A szabály jelentőségét az adja, hogy a technológiai fejlődésnek, beleértve a mesterséges intelligencia kutatást is, egyre többször találhatjuk szembe magunkat virtuális asszisztensekkel, chatbotokkal, azaz nem természetes személy "beszélgetőpartnerekkel" méghozzá úgy, hogy ezt észre sem vesszük. Vélhetően a kaliforniaihoz hasonló szabályok egyre több helyen jelennek majd meg. Sőt, ennél sokkal átfogóbb szabályozások előkészítése is várható.